عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش ماشینی
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش جدید کاشان، فرش پذیرایی، فرش 700 شانه

یکی از ملاک های اصلی در مورد خرید فرش ماشینی قیمت آن می باشد. اکثر افراد به دنبال فرشی می باشند که دارای کیفیت و استاندارد لازم بوده اما از لحاظ هزینه، مناسب و مقرونه به صرفه باشد. در حال حاضر فرش در دسته محصولاتی می باشد که در تمام کیفیت ها و با انواع قیمت های متنوع بافته می شود و تشخیص یک فرش باکیفیت کار دشواری می باشد.

با توجه به شرایط فعلی نیز قیمت فرش برای هر خریداری بسیار مهم است. در نتیجه می توان قیمت فرش را موردی بسیار مهم در خرید آن دانست. در صورتی که فرش را مستقیم از کارخانه فرش کاشان خرید نمایید می توانید قیمت فرش را بسیار ارزان و مناسب تر کنید. در ادامه مواردی که در قیمت فرش ماشینی کاشان تاثیر دارد را بررسی می کنیم.

موارد تاثیر گذار بر قیمت فرش

1- ابعاد فرش

2- شانه

3- تراکم

4- جنس الیاف

5- بافت روز یا انباری بودن فرش

6- وزن   

ابعاد فرش

فرش های ماشینی در ابعاد متنوعی بافته می شوند. که شامل فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری و انواع سایز های کوچک تر مانند قالیچه، کناره و پادری بافته می شود. که هر کدام از این موارد دارای قیمت به خصوصی می باشد. توجه داشته باشید فرش هایی که به صورت ابعاد سفارشی بافته می شوند دارای قیمت بیشتری بوده که به منظور هزینه طراحی ابعاد از خریداری کسر می گردد. به این نکته توجه داشته باشید که قیمت فرش ماشینی 12 متری نسبت به سایر ابعاد استاندارد بیش تر می باشد.

شانه فرش

یکی از عواملی که بر قیمت فرش تاثیر گذار است شانه فرش می باشد. در صنعت فرش ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر عرض فرش شانه نیز می گویند. که در هر فرش وابسته به میزان شانه آن متنوع بوده و با دستگاه مختص به خود بافته می شود.

تراکم

تراکم فرش نقش به سزایی در زیبایی فرش دارد. به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. فرش هایی که با میزان شانه استاندارد بافته می شوند قطعا دارای تراکمی استاندارد می باشند. اما در بافت و تولید فرش ماشینی تراکم فرش قابل تغییر نیز می باشد. و هر چه تراکم بالا تر باشد، ارتفاع فرش کم تر بوده و فرش نازک تر خواهد بود.

جنس الیاف

الیاف مصنوعی زیادی در بافت فرش ماشینی به کار برده می شود که شامل پلی استر، پلی پروپیلن، پلی اوژن و ... می باشد. اما از بهترین الیاف که از ابتدای تولید فرش های ماشینی تا به امروز در بافت این محصولات به کار برده می شود، الیاف باکیفیت اکریلیک می باشد. اکریلیک دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که در افزایش طول عمر فرش شما بسیار موثر خواهد بود. از ویژگی های الیاف اکریلیک می توان به مقاومت آن در برابر رفت و آمد، دوام در برابر نفوذ گرد و خاک، حرارت، شستشو و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

بافت روز یا انباری بودن فرش

در بسیاری از کارخانه ها طرح های روز فرش به صورت روتین در انواع ابعاد و رنگ بندی بافته می شود. اما امکان دارد بعضی از طرح های فرش ماشینی کم فروش باشد و در انبار کارخانه یا فروشگاه ها باقی بماند. و به مرور زمان این طرح ها از دور بافت خارج شوند. به همین دلیل کارخانه و نمایشگاه های مربوطه فرش هایی که در انبار باقی مانده است که به اصطلاح به آن فرش استوک می گویند را با قیمت ارزان تری به فروش می رسانند.

وزن فرش

یکی از عواملی که بر قیمت فرش تاثیر گذار می باشد، وزن فرش ماشینی می اشد. در صنعت فرش ماشینی هرچه وزن فرش شما بالا تر باشد دارای قیمت بالاتری می باشد.

قیمت فرش، فرش 1200 شانه، فرش جدید کاشان

فرش کاشان

اگر به دنبال فرش درجه یک با قیمت مناسب می باشید، پیشنهاد می کنم به مجموعه اینترنتی قالی کاشان نگاهی بیاندازید. در این مجموعه قیمت فرش های ماشینی بر اساس درب کارخانه محاسبه می شود و محصولات از بهترین و شناخته شذه ترین برند های کاشان است. همچنین ارسال فرش به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.





:: برچسب‌ها: قیمت فرش , فرش ماشینی , ابعاد فرش , فرش کاشان , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: